Waarom zou men alleen bij een door Shure geautoriseerde Partner moeten inkopen?

 

Waarom zou men als klant alleen bij een door Shure “geautoriseerde” Partner moeten inkopen?

Shure werkt in de Retail, Rental en System-Install markt, alleen met een netwerk van geautoriseerde partners. De reden daarvoor is simpel: Wij willen voor onze klanten, naast de kwaliteit van onze producten, ook een zo goed mogelijke advies- en service kwaliteit garanderen.

 

Wat is de consequentie, als iemand toch bij een niet geautoriseerde Partner koopt?

  1. De productgarantie (Shure garantie) geldt alleen voor producten die bij een geautoriseerde verkoper gekocht worden. De verkoper zelf zal ook een garantie geven, praktisch gezien is dit echter alleen maar het wettelijk verplichte teruggaverecht want de meeste niet geautoriseerde verkopers beschikken niet over een eigen service afdeling. Hierdoor kunnen ze bij een probleem, het product niet controleren of herstellen. De niet geautoriseerde verkoper of zijn consument/klant heeft niet de mogelijkheid om het product bij de service afdeling van Shure binnen te brengen. Deze mogelijkheid is enkel beschikbaar voor geautoriseerde verkopers en hun klanten.
  2. Veel niet geautoriseerde verkopers berekenen zelfs binnen het wettelijke recht op teruggave, retour, verzend- en/of afwikkelingskosten.
  3. Bij niet geautoriseerde verkopers is de kans groot, dat er een product vervalsing (Fake) aangeschaft wordt. Men zou daar vooral alert op moeten zijn, zeker indien de verkoopprijs veel lager is dan bij andere verkopers.
  4. Wanneer de verkoper zich buiten de EU bevindt, is de koper zelf verantwoordelijk voor alle kosten met betrekking tot de invoerrechten en BTW. Daarnaast riskeert de koper het ook om producten in de verkeerde land/regio specifieke, configuratie te ontvangen (met bijvoorbeeld verkeerde aansluit kabels, netspanning of frequenties)

 

Hoe herken ik een geautoriseerde Shure Partner?

Hoe kom je er dan achter, of de verkoper een geautoriseerde of een niet geautoriseerde Shure partner is? Hierbij geldt het uitsluitingsprincipe.

Alleen verkooppunten die op de volgende sites staan (hier, hier en hier), zijn geautoriseerde Shure Partners, andere niet! (niet al onze B2B partners staan op deze sites. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met onze customer service)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s